De CrossCup-organisatie kon vandaag heuglijk nieuws aankondigen. Met zelfbouwfirma Easykit hebben ze een nieuwe hoofdsponsor in huis gehaald voor de 36ste editie van het veldloopcriterium.
Easykit is geen onbekende naam in het sportmilieu. Het investeerde eerder al in het veldrijden, met de slogan ‘slimme zelfbouw’ hopen ze ook binnen de atletiekwereld op bredere merkbekendheid. Roel Van den Eynde, marketingmanager bij Easykit Zelfbouw klinkt alvast enthousiast op de site van de organisatie. “De CrossCup is echt een criterium voor iedereen! Niet alleen voor de elitelopers maar ook voor kinderen, scholieren en junioren. De passie die we zien bij al deze deelnemers zien we ook terug bij onze klanten.”
Niet alleen een nieuwe titelsponsor maakt dit jaar zijn intrede, ook de kalender van de CrossCup ondergaat flinke wijzigingen. De vernieuwde Easykit CrossCup bestaat uit 6 manches met het BK in Brussel (25 februari) als apotheose. “Zowel van trainers als atleten kregen we positieve reacties op deze herschikking”, meldt organisator Jos Van Roy. “De atleten beschikken nu over een pauze van twee maanden tussen de laatste wedstrijd van 2017 en de eerste van 2018, die ze onder meer kunnen gebruiken om op stage te gaan.” Voorts gaf Van Roy al aan dat alle grote namen van vorig seizoen vanaf eind oktober opnieuw present tekenen, met daarbij ook Renée Eykens en Pieter-Jan Hannes. Door de toenemende interesse zal de korte cross bovendien een prominentere rol krijgen binnen het criterium.
Het volledige CrossCup-programma:
22/10 Relays Gent
5/11 CrossCup Mol
26/11 CrossCup Roeselare
21/1 CrossCup Hannuit
11/2 KVV Rotselaar
25/2 BK Brussel
Meer informatie over de nieuwe titelsponsor en de kalender van de Easykit CrossCup vindt u hier.